تالیفیه

داستان های کوتاه و عبرت های بلند

تالیفیه

داستان های کوتاه و عبرت های بلند

تالیفیه

اینجا مطالبی را می آورم که نوعا نوشته خودم نیستند ولی به نظرم زیبا رسیدند وحیفم آمد شما را در خواندنش شریک نکنم امیدوارم لذت ببرید.

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب

خودزنی

چهارشنبه, ۱۴ شهریور ۱۳۹۷، ۰۲:۴۸ ق.ظ

ماجرا خیلی ساده بود

من فقط رفتم تا عطر بخرم

آقای فروشنده بدون اینکه سوالی بپرسد رفت و شیشه ی عطری آورد.

هنوز سلام هم نکرده بودم که یک ژست فرانسوی گرفت و گفت..

ce parfum est costume pour vous

یعنی این عطر خیلی به شما می آید!

بو کردم و دیدم بله همان قبلی ست.

گفتم نه

اشتباه میکنید

این عطر اصلا به من نمی آید!

لطفا عوضش کنید.

شیرین باشد و خنک!

با تعجب رفت و عطر دیگری آورد و بدون اینکه بو کنم گفتم همین خوب است.

موقع رفتن گفت ببخشید:

اما سلیقه ی همراهتون بهتر بود، عطر قبلی رو میگم.

خندیدم و زدم بیرون.

درست میگفت بنده ی خدا...

اما آن عطر قبلی به من نه! به تو می آمد.

به تو می آمد وقتی سرت را روی سینه ام ول میکردی و....

اصلا ولش کن

من فقط آمده بودم این عطر را عوض کنم.

مثل چند روز قبل که مدل موهایم را عوض کردم!

یا هفته ی پیش که نحوه ی خندیدنم را!

یا ماه قبل که طرز نگاه کردنم را!

من همه ی چیزهایی که دلت را میبرد، همه ی آن چیزهایی که به تو می آمد را عوض کردم.

شاید فردا نوبت خانه و پس فردا شهرم...

نمیدانم

اما بگو ببینم تو قرار است تا کی همراهم باشی؟!

کم کم دارم خودم را هم عوض میکنم..

تو چرا نمیروی از من!؟

هیچ فکر کردی که میتوانستم بروم از یک عطر فروشی دیگر عطر بخرم؟!

اصلا چرا رفتم اینجا هر چند میدانستم من را میشناسد و امکان دارد این حرف ها را بزند.

هر چند میدانستم اما رفتم

میدانی.... .

خودزنی فقط این نیست که

چاقو برداری و بیفتی به جانت

یا خودت را به در دیوار بزنی

یا چه میدانم

با سر بروی توی شیشه!

گاهی گوش دادن یک آهنگ

پیاده روی در یک خیابان

یا همین ماجرای ساده ی خریدن عطر


از خودزنی هم خود زنی تر است... .

تو چرا نمیروی از من؟! .


به قلم علی سلطانی


نظرات (۱۹)

وقتی عشق وجود آدم رو احاطه میکنه فراق یار نه آن می کند که بتوان گفت
پاسخ:
امان از عشق که هم جون میده به آدم و هم جون آدمو میگیره
اینم سهم بغض امروز من

همه ی شهرم بیشتر از اینکه از خودم و خونواده ام خاطره داشته باشه از اون رنگ و بو و خاطره داره
پاسخ:
ببخشید نمی خواستم ناراحتتون کنم

ان شاالله خاطرات زیباتری رو جایگزینش کنید
آقاجان این عشق سوزناک و آتشین فقط تا قبل از وصال هست و تمام ...
بحث نکن ک نظرم تغییر نمی کنه !


+ یاد شعرِ "باید برادرانِ زنم را عوض کنم" افتادم :)
پاسخ:
من اصلا جرات نمی کنم بگم مورد داشتیم تا بعد مرگ هم ادامه داشته😁


من برادر زن ندارم باید احتمالا ...😜😋
  • رفاقت به سبک شهید
  • به روی آینه‌ی پرغبارِ من بنویس
    بدون عشق جهان جای زندگانی نیست
    پاسخ:
    به به چه زیبا

    به داد من برس ای عشق، بیش از این مپسند

    که زندگانی من صرف خورد و خواب شود
    عاشقانه خوبی بود...
    پاسخ:
    در عاشقی بهترین باشید
  • رفاقت به سبک شهید
  • حالا عاشقی این نیست عشق واقعی این ها هستن
    بن عفیف: دست بردار میثم حرفهایی می‌زنی که مردم فکر میکنند بیهوده و دروغ است،تو را دیوانه می‌خوانند!
    نکن برادر، اسرار عشق فاش نکن!
    میثم تمار: دست خودم نیست،عشق علی مجنون و رسوایم کرده
    لا یکمل الایمان عبده حتی یظنون الناس انه و مجنون!
    تا مردم گمان نکنند دیوانه‌ای ایمانت کامل نمی‌شود!
    بن عفیف: این که فرمودی حدیث نبویست؟!
    میثم: حدیث عشق است بن عفیف،حدیث عشق!
    دیالوگ مختارنامه بود که نوشتم

    پاسخ:
    تانشد رسوای عالم کس نشد استاد عشق

    نیمه رسوا عاشق اندر فن خود استاد نیست


    ممنون از حضورتون و این دیالوگ زیبا
    احسنت
    همینطوره...
    همینقدر تلخ...همینقدر
    پاسخ:
    امیدوارم کامتان با طعم عشق حقیقی شیرین شود

    ممنون از حضورتون
    سلام مومن. جزاکم الله خیرا


    عرض کنم که طرف رفت دم خونه معشوق و در زد..
    گفت: کیه؟
    گفتم :منم
    در باز نشد...

    دوباره در زد و همون اتفاق افتاد...
    دفعه سوم گفت: کیه؟
    گفت: هر چه هست، توئی...
    در باز شد...


    منظور اینکه کسی که عاشق باشه، دیگه خودش نیست...همه وجودش میشه معشوق....
    و خب عاشق، دست از معشوق نمی کشه دیگه...




    عاقبتتون به خیر به حق حضرت ابوتراب
    یا علی
    پاسخ:
    سلام و رحمت الله
    بسیار زیبا
    ان شاالله در این ایام این حکایت برای ما و خانه حضرت ارباب تکرار شود
    و همه وجودمان بشود حسین علیه السلام

    عاقبتمون ختم به شهادت
    سلام

    التماس دعا
    پاسخ:
    سلام ورحمت الله

    محتاجیم به دعا
  • قاسم صفایی نژاد
  • کتاب «فی حقیقه العشق» سهروردی رو بخونید. ۱۳ صفحه بیشتر نیست.
    پاسخ:
    سلام
    چه معرفی خوبی
    چشم ان شاالله
    البته اینها نظرات این بنده درباب عشق نیست😌😁
    حال عاشق حقیقی باید اینطوری باشه :
    رشته ای بر گردنم افکنده دوست .... میکشد هر جا که خاطرخواه اوست
    (شرمنده اگه تکراری بود)
    پاسخ:
    بله دقیقا
    مکرر شنیدنش زیباست
    ممنون از حضورتون
  • فرناز فرزان
  • سلام
    فرا رسیدن ماه محرم و ایام سوگواری سالار شهیدان امام حسین علیه السلام رو تسلیت میگم.
    التماس دعا
    پاسخ:
    سلام و رحمت الله
    التماس دعای فراوان دارم در این ایام
    ممنون از حضورتون
    بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
    سلام دوست عزیز. وبلاگ خیلی خوبی دارید انشالله همیشه موفق باشد
    اگه دوس داشتید به وبلاگ منم سر بزنید
    ***** *** ******* ** **** **** *** *******
    ************************
    *** ***** ****** *** ****

    ممنون از لطف شما
    پاسخ:
    سلام ورحمت الله ممنون از حضورتون
    عشق
    و تو چ میدانی ک عشق چیست
    پاسخ:
    عشق دریایی کرانه ناپدید...

    سلام رفقا ✋

    تاسوعا و عاشورای حسینی تسلیت

    با مطلبی
    چله نشین حضرت ارباب می‌شویم...
    بروزیم
    منتظرتون هستیم

    در پیام رسان ایتا و گپ
    @fanosjazire
    با ما همراه باشید
    پاسخ:
    سلام ورحمت الله
    مویدین
    التماس دعا
    ممنون از سایتتون، مطالب خوبی دارید
    پاسخ:
    ممنون از حضورتون
    چقدرآرام وملیح وخوشبوبودکیف کردیم
    پاسخ:
    سلام
    ممنون از حضورتون
  • اجاره آپارتمان مبله در تهران
  • بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
    چقد لذت بردم از خوندن این پست :)
    عالی بود ... تو چرا نمیروی از من ♥
    ***************************
    ***** ******** **** ** *****
    *********************
    سلام
    جالب بود
    التماس دعا


    پاسخ:
    ممنون از حضورتون
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    تجدید کد امنیتی