تالیفیه

داستان های کوتاه و عبرت های بلند

تالیفیه

داستان های کوتاه و عبرت های بلند

تالیفیه

اینجا مطالبی را می آورم که نوعا نوشته خودم نیستند ولی به نظرم زیبا رسیدند وحیفم آمد شما را در خواندنش شریک نکنم امیدوارم لذت ببرید.

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب

اسپرسو

جمعه, ۲۲ تیر ۱۳۹۷، ۱۲:۵۵ ب.ظ

هنوز فرق دوغ آبعلی با سایر دوغ ها را نمی دانستم که مرا به کافه ای شیک دعوت کردی.

پیشخدمت که آمد مبهم ترین سوال زندگی ام را پرسید.

ترک

فرانسه

اسپرسو؟

اسپرسو!! که من به اشتباه اسم تو شنیدم.

چقدر به چشمهای من که از تعجب گرد شده بود خندیدی و چقدر تکرار کردی اسپرسو ، اسم تو...

اسپرسو را بدون شکر خوردم و تو زیر زیرکی نگاه می کردی تا طعمش کامم را تلخ کند. 

گفتی شکر بریز نمی تونی بخوری.

گفنم شکر ریختن کار شماست بانو. ومن با شیرینی نگاهت اسپرسو را سر کشیدم. حالا این چشمهای تو بود که از تعجب گرد شده بود ومن بودم که می خندیدم.

سالها از آن ماجرا گذشته و من هر شب یک فنجان اسم تو را برای خودم می ریزم و به آسمان خیره می شوم . در انبوه ستارگان دنبال نگاه تو می گردم که قهوه ام را شیرین کند.

اما خبری نیست . تو راست می گفتی 

اسپرسو خیلی تلخ است.

نظرات (۲۳)

  • دختری از جنس باد
  • چه تلخ...
    پاسخ:
    امیدوارم تجربه نکنید
    ممنون از حضورتون
    حالا اسپرسو کجاست؟
    پاسخ:
    این را باید از شما پرسید که تخصصی کافه می رید😁😁

    وقتی اینجوری می نویسم احساس میکنم پا تو کفش شما کردم
    هرچند سایز پای ما و شما خیلی تفاوت داره😄
    منم هنوز فرق دوغ آبعلی رو با بقیه نمی دونم
    سلام
    قشنگ بود
    پاسخ:
    عیبی نداره چون دیگه الان دوغ مد نیست
    برید تو کار قهوه کلاسش بیشتره😂😂


    سلام و رحمت الله
    لطف دارین
    گویا برای فرار از تلخکامی ها، منت شیرینی افسانه را باید کشید..
    پاسخ:
    غرق خون بود و نمی مرد ز حسرت فرهاد

    خواندم افسانه شیرین و بخوابش کردم


    ممنون رئوف جان
    بله گاهی لازمه
    قهوه که کافی میکس میخورم که ایرانیه
    خونمون هم همیشه دوغه
    پاسخ:
    احسنت به شما

    حالا من نوشابه خورم
    باهمه ضررهاش😁
    خیلی وقت هست که عاشقانه ننوشتم
    از ترس یک عده مجرد که بهشان برنخورد ما متاهل شدیم و داریم عاشقانه مینویسیم!
    حالیا که ما...
    هعی

    چه اعتراف سختی کردم عصر جمعه ای

    پاسخ:
    واقعا عجب نوشته هایی از شما می خواندیم در آتش سودا

    از همان اول هم گفتم تنیدن کار دست خیالتان می دهد

    آتش سودا خیلی خوووب بود خصوصا با آن عاشقانه هایش

    چی بگم بهتون...
  • آقای بیدل
  • این یعنی در حالی ک 5 تا عقبی ، ضربه فنیش کنی :))
    پاسخ:
    تو ماجرای عاشقی ضربه فنی شدن نداریم
    یا وصال
    یا فراق


    ممنون از حضورتون
    تلخی رو حس کردم
    پاسخ:
    شرمنده
    کامتون شیرین به شهد عشق
  • آقای بیدل
  • یه غیرت خاصی توی این پاسخ خوابیده بود !
    پیر شین :))
    پاسخ:
    دمتون گرم
    دمتون گرم
    دمتون گررررررررم

    فدات
    یاد نوشته‌ی اسپرسو خودم افتادم:)
    قشنگ بود و البته مقداری تلخ بود!

    جسارتا اون شعری که نوشتید هم صحیحش اینه:
    غرق خون بود و نمی‌مرد ز حسرت فرهاد
    خواندم افسانه‌ی شیرین و به خوابش کردم
    از فرخی یزدی:)
    پاسخ:
    اسپرسو ما و شما نداره
    ما را اسم تو (البته اون تو 😁)بس است با همه تلخی اش

    ممنون از لطفتون
    تذکر بابت شعر هم بجا بود ببخشید که ذهنمان از مرگ و میر خسته شده و خفتن را ترجیح داده بود😁😁
  • محسن رحمانی
  • :)
    پاسخ:
    😁😆
  • دریا _ گاه نوشته های من
  • این پست زیبا بود
    پاسخ:
    ممنون از حسن نظرتون

    بقیه اش چی بود یا نبود؟😁
  • دریا _ گاه نوشته های من
  • چند پست دیگه خوندم واقعا وبلاگتون زیباست
    پاسخ:
    لطف کردین
    قطعا این زیبایی به نگاهتون بر می گرد

    ممنون از حضورتون
  • قاسم صفایی نژاد
  • عجب. عاشقانه خوبی بود اما می‌توان نقدی عارفانه هم بر آن نگاشت ;)
    پاسخ:
    اگر عاشقی را دیدید که گوشش بدهکار نقد بود سلام ما را برسانید😁😂😀


    از شوخی گذشته به گوش جان میشنویم
  • قاسم صفایی نژاد
  • برادر! عاشقی که دنبال نگاه معشوق در آسمان‌ها بگردد و او را همه جا نبیند که عاشق نیست. گردوبازی می‌کند!
    پاسخ:
    اتفاقا اخیرا یه داستانی رو تموم کردم که همینطوره

    اما اینجا بیشتر شاید ناراحتی از فراق منظور باشه


    بهر حال عالیه بود نظرتون
    یه دنیا تشکر
    چقدر قشنگ..
    پاسخ:
    ممنون از حضورتون
  • س _ پور اسد
  • که عشق آسان نمود اول ؛ ولی افتاد مشکل هااااا ....
    هنیئا"مریعا"
    پاسخ:
    به درد عشق بسازیم چاره جز این نیست

    اگر فراق نباشد وصال شیرین نیست

    ممنون از حضورتون
  • نـــای دل
  • عاشقانه خوبی بود..
    پاسخ:
    ممنون از حسن توجهتون

    عشقتان روز افزون باد
    سلام مومن. جزاکم الله خیرا

    ولادت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها و دهه کرامت بر شما صمیمانه مبارک

    عرض کنم که ما از این قرتی بازی ها! نداریم...همون چای را عشق است(لبخند)


    عاقبتتون به خیر به حق حضرت ابوتراب
    یا علی
    پاسخ:
    سلام و رحمت الله

    ایول منم چای رو پایه ام

    عاقبتمون ختم به شهادت

    ممنون از حضورتون


  • سوره کوثر
  • من قهوه اسپرسو بدون شکرم
    تو چای شیرین سر صبح جمعه ...



    + کاش نمیفهمیدم خیلی چیزا رو.
    پاسخ:
    البته شما شیرین ترین شیرینی عزیز دل


    اینکه نفهمیم بد نیست اما حیف است از دست بدهیم لذت فهمیدن را هرچند که اغلب تلخ است
    کامتان شیرین تر از عسل
  • انـ ـــار
  • چه خوب که تا به حال اسپرسو نخورده ام

    اگر این قدر تلخ است.....
    پاسخ:
    گاهی یک تلخی لذت شیرینی را دو چندان می کند


    کامتان همیشه شیرین باد
    گاهی چه تلخ است شیرینی هاوچه شیرین است بعضی تلخی ها آه
    پاسخ:
    تعبیر قشنگی بود
     احسنت
  • فرناز فرزان
  • عشق
    نام دیگر تو بود
    وقتی خواب شیرین داشتن ات را
    از سر این فرهاد گرفتی
    حالا همه ی غروب های دنیا
    پشت این کوه تنهایی می افتد.
    میلاد کاشانی

    دلنوشته ی زیبایی بود ممنون
    پاسخ:
    ممنون بابت این متن زیبا


    نظر لطف شماست
    تشکر بابت حضورتون
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    تجدید کد امنیتی