تالیفیه

داستان های کوتاه و عبرت های بلند

تالیفیه

داستان های کوتاه و عبرت های بلند

تالیفیه

اینجا مطالبی را می آورم که نوعا نوشته خودم نیستند ولی به نظرم زیبا رسیدند وحیفم آمد شما را در خواندنش شریک نکنم امیدوارم لذت ببرید.

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب

یاغی نیستم

شنبه, ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۰۹:۵۷ ب.ظ

روزی مرحوم آخوند کاشی مشغول وضو گرفتن بودند که شخصی با عجله آمد؛ وضو گرفت و به داخل اتاق رفت و به نماز ایستاد...

با توجه با این که مرحوم کاشی خیلی بادقت وضو می گرفت و همه آداب و ادعیه ی وضو را بجا می آورد؛ قبل از اینکه وضوی آخوند تمام شود، آن شخص نماز ظهر و عصر خود را هم خوانده بود!


به هنگام خروج، با مرحوم کاشی رو به رو شد. از او پرسید : چه می‌کردی؟

گفت: هیچ!

فرمود: تو هیچ کار نمی کردی!؟

گفت: نه! (می دانست که اگر بگوید نماز می خواندم، کار بیخ پیدا می کند)!

آقا فرمود: مگر تو نماز نمی خواندی!؟

گفت: نه!

آخوند گفت: من خودم دیدم داشتی نماز می خواندی...!

گفت: نه آقا اشتباه دیدید!

سؤال کردند: پس چه کار می کردی؟


گفت: فقط آمده بودم به خدا بگویم من یاغی نیستم، همین!


این جمله در مرحوم آخوند (رحمة الله علیه) خیلی تأثیر گذاشت؛ تا مدت ها هر وقت از احوال آخوند می پرسیدند، ایشان با حال خاصی می فرمود: من یاغی نیستم!

پ ن:خدایا ما خودمون هم می دونیم که عبادتی در شان خدایی تو نکردیم... نماز و روزه مان اصلاً جایی دستش بند نیست!

فقط اومدیم بگیم که: خدایا ما یاغی نیستیم!

بنده ایم!

اگه اشتباهی کردیم مال جهلمون بوده

لطفا همین جمله را از ما قبول کن

نظرات (۱۸)

هوم
قبول باشه
التماس دعا
پاسخ:
محتاجیم به دعا

ممنون از حضورتون
بندگی پیشکش
من که همون یاغی نبودنم بلد نیستم

خوب چرا خدا اینقدر برامون کوچیک شده، فراموش شده...
هعی
پاسخ:
از بس خدا کریمه
این طمع در کرم داره من رو بیچاره میکنه
نماز خواندن های رئوف هم از این باب است که فقط تارک الصلوهٔ نباشد و هکذا سایر عبادتهایش.
پاسخ:
خوشا آنان که دائم در نمازند

دلمان هوس یک رکعت نماز اولیای الهی را دارد
فوق العاده
پاسخ:
ممنون از حضورتون
خدایا پشت تمام‌ گناهانم بنویس: از سر جوانی!
+ماجرای جالبی بود.ممنون
التماس دعا
پاسخ:
شهدا هم جوانی کردند و ما هم...
در جوانی پاک بودن شیوه پیغمبریست

ممنون از حضورتون
محتاج دعا
تلنگر خوبی بود..
پاسخ:
باشد که تکانی بخوریم
  • رفاقت به سبک شهید
  • حال و وضع ما فقط تو یه جمله کامل بیان شده
    " أنا عبدک الضعیف الذلیل الحقیر المسکین المستکین "
    و امید اینکه فارحمنی و انت خیر الغافرین

    پاسخ:
    یَا مَنْ یَقْبَلُ الْیَسِیرَ وَ یَعْفُو عَنِ الْکَثِیرِ اقْبَلْ مِنِّی الْیَسِیرَ وَ اعْفُ عَنِّی الْکَثِیرَ إِنَّکَ أَنْتَ الْغَفُورُ الرَّحِیمُ
    اى آنکه عمل اندک و ناچیز بندگان را مىپذیرى و از گناهکاران بسیار در مىگذرى از من هم این عمل کم را بپذیر و از گناهان بسیارم درگذر که تو بسیار مهربان و آمرزنده اى
    التماس دعا
    من ترجیح میدم نماز ساده ای بخونم تا اینکه خودمو درگیر مستحبات کنم و در آخر به خودم مغرور بشم!
    به قول امام صادق (نقل به مضمون)، چه بسا گناهی که تو رو به یاد خدا میندازه، بهتر باشه از کار خیری که تو رو به عجب و خودپسندی دچار کنه.
    پاسخ:
    سلام
    طاعات و عبادات قبول
    ورا صورت مساله رو پاک می کنید؟
    اون روایت به این معنی نیست که انسان گناه کنه و بعد به یاد خدا بیفته
    ما باید سعی کنیم اعمال عبادیمون رو به بهترین شکل انحام بدیم و عجب و غرور را هم از خودمون دور کنیم
    سلام
    ممنونم. همچنین
    میدونم به این معنی نیست. هیچ انسانی هم گناه نمیکنه که به یاد خدا بیفته.
    اما لااقل در مورد من اینطوریه که ظرفیتشو ندارم که یه نماز کامل و بی عیب و نقص بخونم. البته تا حالا واقعا هم نتونستم! اما همونقدر که تونستم، باعث شده به خودم مغرور بشم!
    پاسخ:
    سلام و رحمت الله
    متاسفانه همه در مراحل و مراتب مختلف گرفتار عجبیم
    و عامل اساسی عجب این است که در هر مرحله از آنچه که هستیم و می کنیم خوشنودیم
    باید کمی از دست خودمان ناراضی شویم😁
  • صحبتِ جانانه
  • ای خدا.
    پاسخ:
    زیر هر یارب تو لبیک ماست😍
    سلام ... اعمالتان مقبول حق ... نیکو موعظه ای بود ... دو بار خواندمش ... یاد حرف همین روزهای خودم افتادم که همه روزه داری م خلاصه شده در گرسنگی و تشنگی و خواب و بی خوابی ....
    خدایا همین بضاعت را از ما قبول کن
    یا غی نیستیم
    یاحق
    پاسخ:
    سلام و رحمت الله
    یا أَیُّهَا الْعَزِیزُ مَسَّنا وَ أَهْلَنَا الضُّرُّ وَ جِئْنا بِبِضاعَةٍ مُزْجاةٍ فَأَوْفِ لَنَا الْکَیْلَ وَ تَصَدَّقْ عَلَیْنا 

    همین را می توانم بگویم

    کاش تکانی بخوریم
    سلام طاعاتتون قبول ...
    نمیدونم چرا یاد این بیت شعر حافظ افتادم ... شاید فکر کنید بی ربط باشه اما میگه :
    میان عاشق و معشوق هیچ حائل نیست ... تو خود حجاب خودی حافظ از میان برخیز ...!
    پاسخ:
    سلام و رحمت الله 
    طاعاتتون مقبول درگاه احدیت

    همه مشکلات از همین نفسه
    چقدر خوب و بجا بود این بیت
    ممنون
    سلام

    طاعات و عبادات شما قبول باشه

    ان شاءالله که بتونیم بنده خوبی برای خدا باشیم از این فرصت استفاده کنیم
    پاسخ:
    سلام و رحمت الله

    عبد بودن درعین سختی آسونه
    التماس دعا
  • قاسم صفایی نژاد
  • یاغی نی‌ام ترحمی ای پادشاه حُسن / گردن کشیده‌ام که تماشا کنم تو را
    سنگینی غمت به تغافل مرا فکند / لعنت به من اگر ز سرم وا کنم تو را
    پاسخ:
    سلام و رحمت الله

    عجب شعر زیبایی 
    کیف کردم
    احسنت
    عالی

    التماس دعا
  • قاسم صفایی نژاد
  • سلام
    شعر کاملش رو اینجا میتونید بخونید:
    http://safaeinejad.ir/1386/04/31
    پاسخ:
    سلام و رحمت الله
    ممنون
  • بانو ایرانی
  • همینو قبول کن!
    من یاغی نیستم
    پاسخ:
    همین گام اول است...
    بی شک اون مرد رو خدا فرستاد تا به شیخ تلنگر بزند
    خدا به همه ما رحم کند
    پاسخ:
    چقدر در روز تلنگر میخوریم و بیدار نمی شویم😔😢
    جالب بود ... من یاغی نیستم ...
    پاسخ:
    ممنون از حضورتون

    و این اول راه عبودیت است...
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    تجدید کد امنیتی