تالیفیه

داستان های کوتاه و عبرت های بلند

تالیفیه

داستان های کوتاه و عبرت های بلند

تالیفیه

اینجا مطالبی را می آورم که نوعا نوشته خودم نیستند ولی به نظرم زیبا رسیدند وحیفم آمد شما را در خواندنش شریک نکنم امیدوارم لذت ببرید.

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب

سبزی پلو با ماهی

چهارشنبه, ۲ اسفند ۱۳۹۶، ۰۸:۲۵ ق.ظ

یک قاشق سبزی پلو می خورد و یک

دانه برنج در تنگ ماهی می انداخت . . .

حالا دیگر می توانست به دوستانش

بگوید که ما هم شب عید ، سبزی پلو را

با ماهی خوردیم !!


پ ن:قبل از شب عید نگاهی به اطرافمان بیندازیم.

نظرات (۱۲)

بسم الله
سلام
خیلی خوب بود.
پاسخ:
سلام و رحمت الله
ممنون از حضورتون
سلام ... یه کم زوده برا شب عید ... سبزی پلو خوردن باماهی (: جالب بود
پاسخ:
سلام و رحمت الله
برای این بود که تا وقت هست یه کمکی کنیم تا این اتفاقات کمتر بشه

ممنون از حضورتون
سپاس از نیک اندیشی شما .... زنده باشید
پاسخ:
ممنون از بذل توجه شما

موید باشید
عه
نمیدونستم یه وب دیگه دارید :)
زودتر می‌گفتید
پاسخ:
با هر دوتا تو وبتون نظر گذاشته بودم

مطالب اینجا را خودم گاهی میام دوره میکنم
اکثرشون یا یه عبرتی داره یا یه حس خوب


ممنون از حضورتون
چقدر بعضی چیزها تلخه:(
ولی انصافا ابتکار عملش جالب بود:))
یاعلی
پاسخ:
همیشه فقر ابتکار میاره
سلام
میتونست با پول اون تنگ ماهی و ماهی توش یه ماهی قزل آلا(قزلالا؟) بخره یا حداقل یه قوطی کنسرو ماهی.
میدونم حرفم شاید خشن به نظر بیاد. اما تقدیر نداشتن درمعیشت عامل فقره و داشتنش نشانه ایمان.
پاسخ:
سلام و رحمت الله
هرچند کلامتون مناقشه در مثاله و بعید میدونم با یه ماهی۵۰۰تومنی و یه شیشه که اصطلاحا تنگ هم میگن بشه قزل خرید
ولی به هرحال ممنونم از نگاهتون
ماهی قرمز پونصد تومنی کجا بود برادرمن؟ حداقل دوهزار تومنه! تازه من توی محله متوسط رو به پایینی زندگی میکنم. تنگم اگه شیشه باشه حداقل کوچیک کوچیکش پارسال سه هزار تومن بود...
هرچند ما اصلا ماهی قرمز نمیخریممم...هم اسرافه و هم زیر پا گذاشتن حقوق حیوانات.


عرض کردم که ممکنه نگاهم خشن به نظر بیاد...ولی فقر وقتی میاد اون قدر خشنه که به شما فرصت نمیده به نگاه بقیه بچه ها فکر کنید. برای اکثر مردم ما فقر اومده و حتی آبرو رو هم شسته، این مدل فقری که توی این داستان گفتید الان زندگی متوسط جامعه ماست، نه فقرا.

البته ما فقیر نیستیم ها زندگیمون هم خوبه اما داشتم توی همسایگیم که مجبور بودن ماکارونی فله ای بخرن با رب تاریخ گذشته تا ماکارونی بخورن...شب عید و غیر عیدم نداشت براشون...

برنج داره بخوره؟! برنج هندی کیلویی چنده؟ ارزون ارزونش؟

من بلد نیستم نقد محتوایی بکنم؛اما شما از حرفام نقد من به محتوای داستانک رو متوجه میشید مسلما.
پاسخ:
بله اتفاقا از نگاهتون خوشم اومد به زوایای خوبی اشاره کردید
حتما هردمون منظور اصلی داستان را میفهمیم
ولی آنچه شما اشاره فرمودید و البته دغدغه خود بنده هم هست اینه که خیلی ها آنچه را از فقر تصور می کنند  بهشت فقراست
یادم هست یکبار که برای فقرا بسته های حمایتی آماده می کردیم یه رفیقی گفت مواد شوینده هم بذار و...
وقتی بسته ها را میدادیم خانه هایی بود که اصلا آب و سرویس بهداشتی نداشت...
خیلی ممنون از بذل توجهتون

:(
پاسخ:
ممنون
  • رفاقت به سبک شهید
  • روح لطیف داستان فوق العاده بود البته با کلی تامل برای امسال من حقیر
    پاسخ:
    ممنون از توجهتون
    پست ساده وفقیرانه ای بودوپرمعنا
    پاسخ:
    ممنون که خوندید
    سلام
    احسنت.

    ما هم گاهی به کاهو می گوییم خوراک برّه!
    پاسخ:
    سلام و رحمت الله

    ممنون

    چه خوراک خوشمزه ای هم هست
    به به
    موافقم :(
    پاسخ:
    ممنون از حضورتون
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    تجدید کد امنیتی