تالیفیه

داستان های کوتاه و عبرت های بلند

تالیفیه

داستان های کوتاه و عبرت های بلند

تالیفیه

اینجا مطالبی را می آورم که نوعا نوشته خودم نیستند ولی به نظرم زیبا رسیدند وحیفم آمد شما را در خواندنش شریک نکنم امیدوارم لذت ببرید.

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب

منطق ماشین دودی

چهارشنبه, ۱۰ خرداد ۱۳۹۶، ۰۱:۰۱ ق.ظ

وقتی بچه بودم، منزلمان در حضرت عبدالعظیم بود و آن وقتها قطار راه آهن به صورت امروز نبود و فقط همین قطار تهران-شاه عبدالعظیم بود. من می دیدم که قطار وقتی در ایستگاه بود، بچه ها دورش جمع می شوند و آن را تماشا می کنند و به زبان حال می گویند: « ببین چه موجود عجیبی است!» معلوم بود که یک احترام و عظمتی برای آن قائل هستند. تا قطار ایستاده بود، با یک نظر تعظیم و تکریم و احترام و اعجاب به او نگاه می کردند تا کم کم ساعت حرکت قطار می رسید و قطار راه می افتاد. همین که راه می افتاد، بچه ها می دویدند، سنگ بر می داشتند و قطار را مورد حمله قرار می دادند. من تعجب می کردم که اگر به این قطار باید سنگ زد، چرا وقتی که ایستاده یک ریگ کوچک هم به آن نمی زنند و اگر باید برایش اعجاب قائل بود، اعجاب بیشتر در وقتی است که حرکت می کند.این معما برایم بود تا وقتی که بزرگ شدم و وارد اجتماع شدم.


  


دیدم این قانون کلی زندگی ما ایرانیان است که هر کسی و هر چیزی تا وقتی که ساکن است، مورد احترام است. تا ساکت است، مورد تعظیم و تجلیل است. اما همین که به راه افتاد و یک قدم برداشت، نه تنها کسی کمکش نمی کند، بلکه سنگ است که به طرف او پرتاب می شود و این نشانه یک جامعه مرده است. ولی یک جامعه زنده فقط برای کسانی احترام قائل است که متکلم هستند نه ساکت؛ متحرکند نه ساکن؛ باخبرترند نه بی خبرتر».

نظرات (۱۰)

چه نکته ی خوبی بود.
اره همیشه وقتی در حرکت باشی مشکل سر راحت زیاده چه سنگریزه هایی باشه که میاد سمتت اما نمی تونه مانع حرکتت بشه و چه سنگهای بزرگی که جلوی راحت سبز میشه و گاهی متوقفت میکنه.
اما ادمی که ساکن باشه یا همیشه در جا بزنه حتی با سنگ ریزه هم متوقف میشه.
یاعلی
سلام علیکم
تشبیه بجایی بود.
ممنون
سلام

دقیقا همینطوره ممنونم

التماس دعا
یا علی
به گمانم این مطلب رو ، در یکی از کتاب های استاد مطهری خونده بودم ...
سکون موجب رضایت بقیه است آخه ...!!!
الان توجه کردم که ۲ جا راهت رو راحت نوشتم:/
پیر شدم حواس برام نمونده:))
تصحیح میکنم:)
یاعلی
  • ....جلیس العقل ....
  • متشکرم
    این موضوع دیگه مثل شده...
    ادم ها باید بتونن پیشرفت همه رو ببینن نه تنگ نظری کنن
    دقیقا درست میفرمایید..

    سپاس..
  • خادم امام زمان عج الله

  • حداقل از منتظرین فرج باشیم

    ای کاش می‌نشستیم و درباره این که حضرت ولی‌عصر علیه‌السلام چه وقت ظهور می‌کند، باهم گفت‌و‌گو می‌کردیم، تا حداقل از منتظرین فرج باشیم. اشخاصی را می‌خواهند که تنها برای آن حضرت باشند. کسانی منتظر فرج هستند که برای خدا و در راه خدا منتظر آن حضرت باشند، نه برای برآوردن حاجات شخصی خود. چرا ما حداقل مانند نصاری که در مواقع تحیر با انجیل ارتباط دارند، با آن حضرت ارتباط برقرار نمی‌کنیم؟

    آیت الله بهجت



    با سلام و صلوات و ارزوی قبولی طاعات و عباداتتان به درگاه حضرت حق تعالی و عرض تسلیت سالروز ارتحال حضرت امام خمینی رحمة الله و شهیدان سرفراز حماسه 15 خرداد . خداقوت مطلب ارزشمندی بود توفیقاتتان روز افزون
    نمونه هاش ساسیون جامعه اصلاح طلبان که کارشون سنگ زدن وبدترازاینهاس وهرچه درحال پیشرفت بودی دشمنات بیشترن مردم به قطاردرحال حرکت سنگ میزنن
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    تجدید کد امنیتی