تالیفیه

داستان های کوتاه و عبرت های بلند

تالیفیه

داستان های کوتاه و عبرت های بلند

تالیفیه

اینجا مطالبی را می آورم که نوعا نوشته خودم نیستند ولی به نظرم زیبا رسیدند وحیفم آمد شما را در خواندنش شریک نکنم امیدوارم لذت ببرید.

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب

بیشعوری

دوشنبه, ۲ اسفند ۱۳۹۵، ۰۹:۴۴ ب.ظ

چند وقت پیش همسرم کتاب بیشعوری را برایم خرید و به این بنده اهدا کرد.حالا فکرش را بکنید اگر همسر شما چنین هدیه ای به شما می داد چه واکنشی نشان می دادید!؟

واقعا یعنی در نظر او من یک بیشعور بودم!؟ در این فکر بودم که نوشته حاشیه جلد کتاب نظرم را جلب کرد.

راهنمای عملی شناخت و درمان خطرناک ترین بیماری تاریخ بشریت.

خیالم راحت شد ، این هدیه ای بود تا با آن بتوانم بیشعور ها را بشناسم و درمان کنم. خب این خیلی عالی بود یعنی من بیشعور نیستم.

اما آن سوی مطلب این بود که یعنی من در جوار بیشعور ها زندگی می کنم!؟

واقعا هیچ طریقی برای یک برداشت خوب و بی نقص نبود مگر اینکه آن را فقط یک کتاب بدانی. همین.


پ ن: نمی دانم بگویم کتاب خوبی بود یا نه ولی برایم جالب بود.لاقل فهمیدم با آن همه مقدمه چینی من هم بیشعورم آن هم از نوع...

پ ن: چقدر توصیه های بزرگان دینی ما و سیره علمای دینی مان از سطح تصورات غربی ها و جامعه آنها بالاتر است.

نظرات (۱۰)

من هم این کتاب رو تقریبا خوندم.
نکته ی جالبش اینه که نوشته کتاب رو به بیشعورهای دیگه هم معرفی کنید و منم دوستم این کتاب رو بهم معرفی کرد://
ولی خب از خوندنش راضی و خشوندم:)
یاعلی
  • ... یک بسیجی ...
  • قالَتْ فاطمه علیها السلام : إلهى وَ سَیِّدى ، اءسْئَلُکَ بِالَّذینَ اصْطَفَیْتَهُمْ، وَ بِبُکاءِ وَلَدَیَّ فى مُفارِقَتى اَنْ تَغْفِرَ لِعُصاةِ شیعَتى ، وَشیعَةِ ذُرّیتَى .(کوکب الدّرىّ: ج 1، ص 254.)

    خداوندا، به حقّ اولیاء و مقرّبانى که آنها را برگزیده‌اى ، و به گریه فرزندانم پس از مرگ و جدائى من با ایشان ، از تو مى خواهم گناه خطاکاران شیعیان و پیروان ما را ببخشى .
    هنوز نخوانده ام
    موفق باشید

    ولی متاسفانه امروزه بیشتر افراد گرایشون به سمت تفکرات غرب هست
    خیلی این کتاب معروف شد!
    بااینکه نخوندم مطمئنم مواردی که به عنوان معیار بیشعوری در کتاب اومده چیزایی که در اسلام نهی شده.
    و مطمئنا از قرن ها پیش ما داشتیم و نگاهش نکردیم.
    و البته به پ.ن موافقم.
  • قاسم صفایی نژاد
  • بعضی از قسمت‌های کتاب خیلی جالبه
    این کتاب وصف حال مدعیان کلید و اعتدال است!!
    اونها باید بخوانندش.
  • ....جلیس العقل ....
  • احسنت
    هناک مثل عربی یقول: لکل داءٍ دواءٌ یُستَطبُّ به الا الحماقة ....أعیَت مَن یعالجها
    هر مریضی ای دوایی دارد که مرض را با آن سعی می کنند مداوا کنند .... جز حماقت که کسی را توان معالجه اش نیست
    همسرتون شایدشمادوست داشتین خریده خخخ این جمله یه نوع بیشعوری رومیرسونه خخخخ امیدوارم بتونم بخونم موفق باشین
  • بانو ایرانی
  • بیشعوری درد بی درمان تاریخ بشر
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    تجدید کد امنیتی