تالیفیه

داستان های کوتاه و عبرت های بلند

تالیفیه

داستان های کوتاه و عبرت های بلند

تالیفیه

اینجا مطالبی را می آورم که نوعا نوشته خودم نیستند ولی به نظرم زیبا رسیدند وحیفم آمد شما را در خواندنش شریک نکنم امیدوارم لذت ببرید.

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب

مادر یعقوب لیث

يكشنبه, ۱۰ بهمن ۱۳۹۵، ۱۰:۵۹ ب.ظ

روزی امتحان جامعه شناسی ملل داشتیم استاد سر کلاس آمد و میدانستیم که 10 سئوال از تاریخ کشور ها خواهد داد.

دکتر بنی احمد فقط 1 سئوال داد و رفت: 

مادر یعقوب لیث صفار از چه نظر در تاریخ معروف است ......؟

از هر که پرسیدم نمیدانست.

تقلب آزاد بود چون ممتحنی نبود اما براستی کسی نمیدانست.

همه 2 ساعت نوشتیم از صفات برجسته این مادر ازشمشیر زنیش از آشپزی برای سربازان از بر پا کردن خیمه ها در جنگ از عبادت هایش و......

استاد بعد 2 ساعت آمد و ورقه ها را جمع کرد و رفت .

14 تیر برای جواب آزمون امتحان تاریخ ملل رفتیم در تابلو مقابل اسامی همه نوشته شده بود با خط درشت مردود.

برای اعتراض به ورقه به سالن دانشسرا رفتیم استاد آمد گفت کسی اعتراض دارد ؟

همه گفتیم آری

گفت خوب پاسخ صحیح را چرا ننوشتید؟

پرسیدیم پاسخ صحیح چه بود استاد ؟ گفت: در هیچ کتاب تاریخی نامی از مادر یعقوب لیث صفار برده نشده پاسخ صحیح "نمیدانم بود".

همه 5 صفحه نوشته بودید اما کسی شهامت نداشت بنویسد "نمیدانم"

ملتی که همه چیز میداند ناآگاه است بروید با کلمه زیبای نمیدانم آشنا شوید، زیرا فردا روز گرفتار نادانی خود خواهید شد.

و ما گرفتار نادانی خود شدیم...

نظرات (۱۶)

والا منم بودم نمی نوشتم نمی دونم. ماشالله استادها نمره نمیدن که
سلام
آخه هیچ وقت در هیچ امتحانی، جواب سوال نمی دانم، نیست...
امتحان به هر حال جواب دارد، ندارد؟!
بله، اگر کسی از من سوالی بکند که نمی دانم، برایش فلسفه نمی بافم، می گویم یادم نیست، باید نگاه کنم، نمی دانم، می پرسم براتون...
اما واقعا این کار، نامردی است. من بودم زیر بار نمره مردود نمی رفتم!
  • مــ. مشرقی
  • عالی بود احسنت!
    سلام
    احسنت
    بله؛ امتحانات همیشه آن قدر ساده نیست که بشود به زور پر خوانی در آن ها قبول شد... بعضی امتحان ها یک چیز دیگر می خواهد!
    نکته ی دقیق و جالبی داشت
  • ....همنشین عقل ....
  • ممنوی . حالا کی هست این شخصیت؟!
    مشکل ما اینه که اعتراف به "نمی دانم" برامون سخته.
    بله ... آنکه ادعا میکنه همه چیز میدونه ... از همه نادان تره ...!
    اما قضاوت در مورد دیگران سخته ... گاهی خود من هم احساس میکنم دچار همین مشکل میشم ...!
  • نوشته شده توسط Eُِ
  • سلام عالی بود

    یادتون باشه تو مترو اشنا شدیم.
    یا علی

    احتمالا من هم نمینوشتم نمیدانم
    تامل برانگیز...
    خوشبختانه من ازاین کلمه زیاداستفاده میکنم چون نگفتنش غروروزیادمیکنه
  • قاسم صفایی نژاد
  • مبالغه آمیز بود اما تأمل برانگیز بود

    البته اگه واقعا در امتحان بود، خالی می‌گذاشتم که در واقع همان نمی‌دانم است.
  • رفاقت به سبک شهید
  • شاید منم جای ایشون بودم همینکارو میکردم و مینوشتم
    نمیدونم
    البته همه تو مرحله عمل معلوم میشه که چیکار کردیم
  • حامد عبدالهی
  • من به این کلمه عادت کردم. امیدوارم بیشتر عادت کنم :)
    من زیادمیگم نمیدونم
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    تجدید کد امنیتی