تالیفیه

داستان های کوتاه و عبرت های بلند

تالیفیه

داستان های کوتاه و عبرت های بلند

تالیفیه

اینجا مطالبی را می آورم که نوعا نوشته خودم نیستند ولی به نظرم زیبا رسیدند وحیفم آمد شما را در خواندنش شریک نکنم امیدوارم لذت ببرید.

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب

رویای نیمه شب

جمعه, ۳۰ مهر ۱۳۹۵، ۰۷:۱۲ ق.ظ

«پدر بزرگ از پشت قفسه ها بیرون آمد و به گوشواره ای زیبا و گران بها که من طراحی کرده بودم و ساخته بودم اشاره کرد. خوشحال شدم که آن را برای ریحانه انتخاب کرده بود؛ هر چند بعید می دیدم که مادرش زیربار قیمت آن برود.گوشواره را بیرون آوردم و به پدربزرگ دادم.

• طراحی و ساخت این گوشواره، کار هاشم است. حرف ندارد!

مادر ریحانه گوشواره ها را گرفت و ورانداز کرد.

• قشنگند، ولی ما چیزی ارزان قیمت می خواهیم.

مادر ریحانه گوشواره ها را روی مخمل گذاشت. با نگاهش گوشواره های قبلی را جستجو کرد. پدربزرگ گوشواره های گران بها را توی جعبه کوچکی گذاشت. جعبه را به طرف مادر ریحانه سُراند.

• از قضا قیمت این گوشواره ها دو دینار است.

در دلم به پدربزرگ آفرین گفتم. از خدا می خواستم که ریحانه صاحب آن گوشواره ها شود. قیمت واقعی اش ده دینار بود. یک هفته روی آن زحمت کشیده بودم.»


گفتم :ابوراجح صدایم را می شنوی؟

دستم را با آخرین ذره های توانش فشار داد تا بفهماند صدایم را می شنود.

اشک در چشمانم حلقه زد گفتم: یادت هست سرگذشت اسماعیل هرقلی را برایم گفتی؟ او در شرایطی بود که هیچ طبیبی نمی توانست برایش کاری بکند. گفتی که امام زمان او را شفا داد.

حالا تو در شرایطی سخت تر از اسماعیل هستی! تو که بارها از امام زمانت برایم حرف زدی خوب است حالا از او بخواهی از مرگ نجات دهد...


کتاب:رویای نیمه شب

حجت الاسلام مظفر سالاری





پ ن: دیروز ظهر  این رمان را شروع کردم وشب تمام شد. همراهش گریستم و خندیدم.بسیار عالی بود.حتما بخوانیدش.

نظرات (۱۳)

  • ωـاره بانـפּ
  • خوبه که بهترین کتابها رو معرفی میکنید
    +
    خیلی خیلی زیباست
    کتابش از بس در دست خانواده چرخیده ورق ورق شده
    میخوام سیمیش کنم:)
    با وجود این که خیلی ربط قسمت اول به قسمت روم رو نفهمیدم ولی سعی مبکنم بخونمش.
    نثر داستان خیلی روونه این سبک نوشته ها رو دوست دارم.
    موفق و مانا باشید
    یاعلی
    پاسخ:
    یک رمان عاشقانه که به ملاقات با امام زمان روحی له الفدا ختم می شود
    البته براساس واقعیت
    خوب یه بخش هایی رو انتخاب می کردین که ما دوزار کاسب بشویم
  • کبوتر حرم
  • کتابش فوق العاده قشنگه...توصیه میکنم همگی بخونن
  • ....مسعود ....
  • ان شاالله که بخونمش
    سلام علیکم
    خیلی کتاب خوبی است،
    ضمنا اگر اینجور نوشته ها را دوست دارید،
    پیشنهاد می کنم نوشته ورمانی دیگری را هم بخوانید، هرچند فضای دخترانه اش بیشتر و دقیق تر است، در عین حال پر از حیا و عفاف دخترانه.
    به غایت قشنگ است، کتابی که فقط نسخه الکترونیکش منتشر شده: رمانی 600 صفحه ای با نام «جان شیعه، اهل سنت...»
    واقعا زیباست... اگر با رویای نیمه شب، گریستید، با این...
    بخوانید و اگر لذت بردین، دعا بفرمایید.
    لینک دانلود کتاب...

    http://mechanical.kntu.ac.ir/dorsapax/userfiles/file/Mechanical/nahad/janShie.pdf
    پاسخ:
    سلام ورحمت الله
    ممنون از لطفتون
  • همسر سید علی
  • سلام
    امکانش هست انتشارات کتاب رو هم بفرمایید
    ممنونم
    پاسخ:
    سلام و رحمت الله
    انتشارات کتابستان
    قم روبروی پاساژ قدس ساختمان کوثر
    تهران خیابان شهدا داخل ایستگاه مترو

    سلام ممنون من شروع کردم
  • میثم علی زلفی
  • سلام
    تشکر
    سلام

    ممنون بابت معرفی کتاب از همه مهم تر کتاب های که خودتون مطالعه کردین رو معرفی میکنید

    التماس دعا
    یاعلی
  • رفاقت به سبک شهید
  • ممنونم بابت معرفی کتاب ان شالله حتما میگیرم
    گوشواره که دیدم ....
    :((
    بگذریم
    پاسخ:
    احسنت به دقتتون
    واقعا طراحیش عالیه
    مانند یک جعبه جواهر بایک گوشواره روی آن

  • حامد عبدالهی
  • ممنونم بابت معرفی کتاب
    شاید به درد دل زخم خورده من هم خورد :)
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    تجدید کد امنیتی