تالیفیه

داستان های کوتاه و عبرت های بلند

تالیفیه

داستان های کوتاه و عبرت های بلند

تالیفیه

اینجا مطالبی را می آورم که نوعا نوشته خودم نیستند ولی به نظرم زیبا رسیدند وحیفم آمد شما را در خواندنش شریک نکنم امیدوارم لذت ببرید.

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب

جگر سوخته

پنجشنبه, ۲۲ مهر ۱۳۹۵، ۰۶:۲۵ ق.ظ

حق توست که از این آب بنوشی. 

نه ، حق نیست.

 فریضه است بر تو نوشیدن این آب.

بار سنگینی از این پس بر دوش توست. 

پس بنوش ای اسب با وفای من!

گریه می کنی!؟ 

اینجا چه جای گریه است!؟

ممنونم از همدلی و همدردی ات. 

ولی تو اگر آب ننوشی ، در این جدال سنگین پیش رو چگونه می توانی تاب بیاوری ، جست و خیز کنی ، مقاومت کنی؟

تو را به حق خودم بر تو سوگند می دهم که بنوشی. 

آهان! باز هم!

آنقدر بنوش که بتوانی یک جنگ سنگین نابرابر را تاب بیاوری.

من؟! 

به من فکر نکن.

 من جگرم سوخته عطش کودکان حسین است.

 این جگر به خوردن آب خنک نمی شود. 

فقط به بردن آب خنک می شود...


کتاب :سقای آب و ادب ص۲۶

سید مهدی شجاعی


پ ن: ممنون از طراح بزرگواری که این تصویر را به مناسبت نام ساقی به این بنده عطا فرمود.

عزاداری هایتان قبول...

نظرات (۱۷)

زیبا بود
ممنون از معرفی کتابها
  • د‌ل‌باخته ..
  • آب به خیمه نرسید
    فدای سرت...
    سلطان وفا عباس...
    عکس خیلی زیباست
    ممنون
    یاعلی
  • مــ. مشرقی
  • یا عباسِ عشق علیه السلام...
    سلام بررخ قمردرآب
    دل فرات پر میزنه
    که ای تشنه لب تر کن لب هاتو
    شدم شبیه شوره زار
    دارم مینوشم اشک چشماتو
  • ωـاره بانـפּ
  • لب تشنه تر از دریا
  • رفاقت به سبک شهید
  • یه اعتراف بکنم متن رو خوندم دلم خیلی گرفت ولی عکس رو که دیدم دیگه شکستم
    چقدر قشنگ طراحی کردن خدا خیرشون بده
    واقعا این ادب حضرت عباس علیه السلام خیلی عجیبه ... اینکه امام حسین علیه السلام همیشه در آرزوی این بود که از حضرت عباس بشنوه: " یا اخاه" !
  • ....مسعود ....
  • ممنون
  • بانو ایرانی
  • با دل بازی می کرد
    انتخابهاتون عالی
    سپاس
    سلام
    عزاداریهای شماهم مقبول
    ممنون از لطف شما
    محتاج دعای خیرتان
    آفتاب در حجاب را دوست تر می دارم...
  • حامد عبدالهی
  • از عباس اسمش را میدانیم و رسمش را به بادها سپرده ایم...
    امام زمانمان منتظر یک عباس است ...
    دوست عزیز سلام.
    تیم مدیریت محتوای موضوع آزاد به دنبال نویسندگان و به صورت تخصصی وبلاگ نویسان برتر میگرده تا با بازنشر مطالب خوب و مفیدشون در موضوع آزاد مخاطبین بیشتری پیدا کنند. خوشحال میشیم از سایت دیدن بفرمائید و درصورت علاقه مندی مطالب خوبتون رو در موضوع آزاد منتشر کنید.
    موضوع آزاد یک لینک مستقیم به مطلب شما ایجاد میکنه و علاقمندان به مطلبتون رو به سمت شما روانه میکنه.
    از اینکه با تولید محتوای خوب و مفید به ارتقای وب فارسی کمک میکنید ممنونیم :)
    تیم مدیریت محتوای موضوع آزاد
  • فرناز فرزان
  • ممنون از اطلاع رسانیتون
    هم تصویر و هم متن خیلی زیبا بودند
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    تجدید کد امنیتی